<html lang="fi"><head><title>Hankinta / Maalinauhantie 11 rakentamisen tilaus</title><link rel="stylesheet" type="text/css" href="/ktweb/css/valmu.css" /></head><body><main><header> <!--<div class="logoteksti" style="">Vantaan kaupunki</div>--> <div class="logo" style="" ></div> <p>VIRANHALTIJAPÄÄTÖS<br> Kaupunkiymp&auml;rist&ouml;n toimiala / Kadut ja puistot<br> Kaupungininsin&ouml;&ouml;ri Westlin Henry<br> 23.11.2022<br> 99 / 2022<br> VD/13161/02.08.00.00/2022</p> </header><h1>Hankinta / Maalinauhantie 11 rakentamisen tilaus</h1><h2>Lisätietoja antaa</h2><p>Satu Onnela</p><p>Sovelletut oikeusohjeet: Laki julkisista hankinnoista, Vantaan kaupungin yleiset hankintaohjeet, Vantaan kaupungin hallintosäännön 15. luvun § 20 mukaan kaupungininsinööri tai hänen määräämänsä päättää palvelualueensa palveluhankinnoista 400 000 euroon saakka (alv 0 %) ja urakalla teettämisestä 1 000 000 euroon saakka (alv 0 %).<br /><br />Työ liittyy osallistavan budjetoinnin (Myönteisen erityiskohtelun ohjelma MEK) kokonaisuuteen (VD/6334/02.08.00.00/2022). Kyse on vuonna 2021 osallistavan budjetoinnin äänestyksessä valitusta kohteesta, jonka toteutus on ollut tarkoitus toteuttaa vuonna 2022. Osallistuvassa budjetoinnissa asukkaat saavat päättää, miten kutakin aluetta kehitetään 50 000 eurolla. Tässä hankinnassa on kyse Länsimäkeen kohdistuneesta ehdotuksesta "siistitään ja kohennetaan kaupan edustaa Maalinauhantiellä" (15 000 ¬ ).<br /><br />Maalinauhantie 11 toteutetaan istutuksia ja penkkejä liikekiinteistön edustalla olevalle asfaltoimattomalle kohdalle. Toteutus on pysyväisluonteinen eli penkit, puut ja istutukset palvelevat käyttäjiä tulevinakin vuosina. Muutostyö tehdään marraskuun 2022 - toukokuun 2023 välillä sopivien sääolosuhteiden mukaan.<br /><br />Rakennustekniset urheilu- ja viheraluerakennustyöt - puitesopimus (VD/7961/02.08.00.00/2017) ei ole voimassa 1.7.2022-31.12.2022. Siksi työ tilataan erillisellä viranhaltijapäätöksellä. Työ on kilpailutettu kahden Kaupunkiympäristön rakentamis- ja kunnossapitotöiden puitesopimuksen 2023-2024 (VD/5340/02.08.00.00/2022) tulevan puitesopimuskumppanin (Tieluiska, Recset Oy) välillä. Hinnaltaan edullisemman tarjouksen perusteella urakoitsijaksi valittiin Recset Oy. Recetin tarjouksessa työn kokonaishinta on 27 900,00 ¬ (alv 0 %), josta työn osuus on 12 3000 e ja materiaalien osuus 15 600e. Lisäksi takuuajan viherhoito erillishintaan on 3000,00 ¬ /v (alv 0 %) Työ tehdään YSE 1998 sopimusehtojen mukaisesti.<br /><br />Työ sisältää työselostuksen (Maalinauhantie KS 59223) mukaiset maarakennus-, pinta-, ja vihertyöt. Tämä käsittää esimerkiksi istutukset kasvualustoineen, kivituhkareitin, kalusteiden kiinnityksen, tarvittavat betoni- ja reunakiveykset, liikennemerkin siirtämisen ja mainostelineen perustusten poistamisen sekä postin säilytyslaatikoiden siirtämisen. Tilaukseen kuuluvat myös materiaalit lukuun ottamatta penkkejä, jotka kaupunki on tilannut etukäteen. Kaupunki vastaa mahdollisista kaivuluvista.<br /><br />Hankinnan hinta alittaa kansallisen kynnysarvon 60 000 euroa (alv 0 %). Kustannukset maksetaan kustannuspaikalta 145093180, sisäinen tilausnumero 581997023 (Maalinauhantie 11 osbu 2022 toteutus RAK). Hyväksyttävän tarjouksen antaneen yrityksen tilaajavastuulain mukaiset tilaajan selvitysvelvollisuuteen kuuluvat velvoitteet ja todistukset on tarkastettu ja niiden on todettu olevan hyväksyttäviä.</p><h2>Päätös / Kaupungininsin&ouml;&ouml;ri</h2><p>Päätän<br />a) hankkia Maalinauhantie 11 rakentamisen tilaus Recset Oy:ltä<br />b) että kustannukset kokonaishintaan 27 900,00 ¬ (alv 0 %) sekä takuuajan viherhoito erillishintaan on 3000,00 ¬ /v. (alv 0 %) maksetaan kustannuspaikalta 145093180 ja sisäiseltä tilausnumerolta 581997023 (Maalinauhantie 11 osbu 2022 toteutus RAK)<br />c) todeta että sopimus ei synny tällä päätöksellä vaan vasta myöhemmin allekirjoitettavalla tilauksella.<br /><br />Päätös <br /> Tämä päätös on ehdollinen siihen saakka, kunnes ylempi toimielin on ilmoittanut, ettei se aio käyttää kuntalain 92 §:n mukaista otto-oikeuttaan.<br /> </p><h2>Allekirjoitukset</h2><p>Vantaa 23.11.2022</p><p>Westlin Henry</p><p>Kaupungininsin&ouml;&ouml;ri</p><p>Allekirjoitettu sähköisesti asianhallintajärjestelmässä.</p><h2>Täytäntöönpano</h2><p>Katujen ja puistojen palvelualue</p><p>Päätös on yleisesti nähtävillä</p><p>Aika: </p><p>Paikka: Vantaan kaupungin internetsivulla paatokset.vantaa.fi</p><p>Annettu tiedoksi sähköisesti.</p><p>Pvm: </p><p>Vastaanottajat: </p><p>Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.<br />Oikaisuvaatimuksen saa tehdä se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen) sekä kunnan jäsen.<br />Oikaisuvaatimus tehdään kaupunkitilalautakunnalle.</p><h2>MUUTOKSENHAKUOHJEET</h2><p>Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon 7 päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa. Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksiantotodistukseen merkittynä aikana taikka kolmantena päivänä sähköisen viestin lähettämisestä.<br /> <br />Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen ja se on oikaisuvaatimuksen tekijän allekirjoitettava.<br /> <br />Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.<br /> <br />Sähköinen viesti katsotaan saapuneeksi viranomaiselle silloin, kun se on viranomaisen käytettävissä vastaanottolaitteessa tai tietojärjestelmässä siten, että viestiä voidaan käsitellä.<br /> <br />Oikaisuvaatimus on toimitettava oikaisuvaatimusviranomaiselle ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä. Oikaisuvaatimus lähetetään aina omalla vastuulla.<br /> <br /><strong>Hankintaoikaisuohje</strong><br /> <br />Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, jäljempänä hankintalaki) 135 §:n mukaan sellaisen hankintayksikön päätöksen tai muun hankintamenettelyssä tehdyn ratkaisun korjaamiseksi, johon ei muutoin sovelleta hankintalakia, voidaan hakea muutosta vaatimalla hankintayksiköltä oikaisua (jäljempänä hankintaoikaisu).<br /> <br />Hankintaa koskevasta asiasta voi tehdä hankintayksikölle oikaisuvaatimuksen se, jota asia koskee (jäljempänä asianosainen). Asianosainen on se, jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa.<br /> <br /><strong>Hankintaoikaisuvaatimuksen kohde</strong><br /> <br />Hankintayksikön päätökseen tai muuhun hankintamenettelyssä tehtyyn ratkaisuun tyytymätön voi vaatia hankintayksiköltä hankintaoikaisua. Hankintaoikaisua voi vaatia hankintayksiköltä kirjallisesti tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas tai muu taho, jota asia koskee.<br /><strong> </strong><br /><strong>Hankintaoikaisuvaatimuksen tekemiselle säädetty aika</strong><br /> <br />Asianosaisen on vaadittava hankintaoikaisua 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä valitusosoituksineen tai muusta hankintamenettelyssä tehdystä ratkaisusta. Vaatimus on esitettävä määräajan viimeisenä päivänä ennen virka-ajan päättymistä.<br />Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, voi oikaisuvaatimuksen tehdä ennen viraston aukioloajan päättymistä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.<br /> <br /><strong>Sähköinen tiedoksianto </strong><br /> <br />Mikäli hankintapäätös on annettu tiedoksi sähköisesti, asianosaisen katsotaan saaneen tiedon hankintapäätöksestä oheisasiakirjoineen sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä. Asianosainen on saanut tiedon päätöksestä lähettämispäivänä, jollei asianosainen esitä luotettavaa selvitystä tietoliikenneyhteyksien toimimattomuudesta tai vastaavasta muusta seikasta, jonka johdosta sähköinen viesti on saapunut asianosaiselle myöhemmin.<br /><strong> </strong><br /><strong>Tiedoksianto kirjeitse </strong><br /> <br />Mikäli hankintapäätös on annettu tiedoksi hallintolain (434/2003) 59 §:n mukaisesti postitse kirjeellä, asianosaisen katsotaan saaneen asiasta tiedon seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä, jollei asianosainen näytä saaneen tiedon myöhemmin.<br /> <br /><strong>Tiedoksianto saantitodistuksella</strong><br /> <br />Mikäli hankintapäätös on annettu todisteellisesti tiedoksi hallintolain (434/2003) 60 §:n mukaisesti, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana.<br /> <br /><strong>Hankintaoikaisua koskevan vaatimuksen sisältö</strong><br /> <br />Hankintaoikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimukset perusteineen. Vaatimuksesta on käytävä ilmi oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi.<br /> <br />Vaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin vaatimuksen tekijä vetoaa, mikäli ne eivät jo ole hankintayksikön hallussa.<br /> <br />Hankintaoikaisu toimitetaan Vantaan kaupungille.<br /><strong> </strong><br /><strong>Vantaan kaupungin yhteystiedot:</strong> <br /> <br />Postiosoite: Vantaan kaupungin kirjaamo, PL 1100, 01030 Vantaan kaupunki <br />Käyntiosoite: Kirjaamon asiakaspalvelu/Tikkurilan Vantaa-Info, Dixi (2. krs.), Ratatie 11, 01300 Vantaa<br />(Aukioloajat: ma-ke 8.45-16.30, to 12.00-17.00 ja pe 7.45-15.30. Tarkista kesäajan ja arkipyhän aukiolo soittamalla tai osoitteesta https://www.vantaa.fi/vantaa-info)<br />Puhelin: (09) 83911 (vaihde)<br />Sähköpostiosoite: kirjaamo&#64;vantaa.fi<u></u><br />Asiointipalvelun osoite: https://asiointi.vantaa.fi/web/oikaisuvaatimus</p><div><a href="javascript:history.go(-1);" class="paluu">&laquo; Palaa edelliselle sivulle</a></div></main></body></html>